تغذیه
کالری و جدول ارزش غذایی بادام زمینی

ارزش غذایی بادام زمینی برای افراد بدنساز و ورزشکار دارای اهمیت خاصی است، زیرا در رژیم غذایی این افراد همیشه وجود دارد. اگر به دنبال جزییات ارزش غذایی بادام زمینی هستید پیشنهادی می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

ارزش غذایی بادام زمینی بسیار بالاست و به عنوان یک منبع غنی از پرتئین شناخته شده است. اما در عین حال حاوی مقادی زیادی چربی می باشد که برای بدن مضر هستند. بادام زمینی از جمله مواد غذایی است که به بدنسازان و ورزشکاران توصیه می شود آن را حتما در رژیم خود قرار دهند. دلیلش هم وجود آمینو اسیدهای ضروری است که برای این افراد به شدت مورد نیازند. در ادامه ارزش غذایی بادام زمینی را در دو پیمانه مختلف ۱۰۰ گرمی و یک فنجان با جزییات مورد بررسی قرار می دهیم. با گومگ همراه باشید.

نکته: خواهشمنیدم به این کنکته دقت داشته باشید، میزان مواردی که به صورت درصدی نمایش داده شده اند، در واقع درصد ارزش روزانه آن مواد می باشند. درصد ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری در روز تنظیم شده است. اگر به توضیحات بیشتری در این رابطه نیاز دارید، می توانید مطلب مقابل را مشاهده کنید: درصد ارزش روزانه به چه معناست؟

ارزش غذایی بادام زمینی در ۱۰۰ گرم

کالری بادام زمینی۵۶۷
کل چربی۴۹ گرم
چربی اشباع۷ گرم
چربی چند غیر اشباع۱۶ گرم
چربی تک غیر اشتباع۲۴ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۱۸ میلی گرم
پتاسیم۷۰۵ میلی گرم
کل کربوهیدرات۱۶ گرم
فیبر غذایی۹ گرم
قند۴ گرم
پروتئین۲۶ گرم
ویتامین آ۰٪
کلسیم۹٪
ویتامین دی۰٪
ویتامین ب۱۲۰٪
ویتامین ث۰٪
آهن۲۵٪
ویتامین ب۶۱۵٪
منیزیم۴۲٪

ارزش غذایی بادام زمینی در یک فنجان (۱۴۶ گرم)

کالری بادام زمینی۸۲۸
کل چربی۷۲ گرم
چربی اشباع۱۰ گرم
چربی چند غیر اشباع۲۳ گرم
چربی تک غیر اشتباع۳۶ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۲۶.۳ میلی گرم
پتاسیم۱۰۲۹.۳ میلی گرم
کل کربوهیدرات۲۴ گرم
فیبر غذایی۱۲ گرم
قند۶ گرم
پروتئین۳۸ گرم
ویتامین آ۰٪
کلسیم۱۳٪
ویتامین دی۰٪
ویتامین ب۱۲۰٪
ویتامین ث۰٪
آهن۳۷٪
ویتامین ب۶۲۵٪
منیزیم۶۱٪

داغ ترین مطالب